Музейна педагогіка: від традицій співпраці до використання нових педагогічних технологій

8 червня 2015 року учні 5-х, 6-х та 7-х класів шкільного табору Острійківської загальноосвітньої школи I-III ступенів Білоцерківського району  відвідали музей історії освіти Київщини та ознайомилися із його експонатами.

skovorodyМета заходу: вивчення історії та культури рідного краю. Сприйняття предметної інформації, вміння бачити та  формувати навички спостережливості. Шанобливого ставлення до історії. Виховання національно свідомого громадянина, патріота своєї Вітчизни, культурної та освіченої особистості.

Музеєм історії освіти Київщини для школярів проведено тематичну екскурсію «Переяславський колегіум та Григорій Савич Сковорода». Під час екскурсії учнів було ознайомлено із діяльністю Переяславського колегіуму, який започаткував свою роботу в 1738 році (за Статутом Львівської братської школи).

Учні дізналися, що до програми навчання входили такі специфічні предмети, як граматика, поетика, риторика, філософія, богослов’я, математика, інженерна справа, геодезія, історія, географія, теологія, медицина, мови (французька, німецька, латинська). Значне місце посідало музичне виховання. Класи мали свої специфічні назви: підготовчий – аналогії або фари; молодший – інфіми, поетики, граматики, синтаксиси, піїтики, риторики. В основі шкільної науки Переяславського колегіуму був принцип релігійно-морального виховання. У колегії, як правило, навчались діти українського дворянства, духовенства і козацької старшини, іноді – багатих міщан. Колегіум надавав середній рівень освіти.

Григорий_СковородаЗ Переяславською колегією пов’язана педагогічна діяльність Г.С.Сковороди.  Педагог-новатор Г.Сковорода намагався перебудувати викладання поетики відповідно до особливостей української мови.

Приємно зазначити, що  учні вчителя української мови та літератури Лещенко Оксани Борисівни брали  активну участь у бесіді про життя  та творчість Г.С.Сковороди і показали знання творів поета. А також діти одержали нові знання  про діяльність Г. Сковороди як вчителя, філософа, мандрівника про те, як він чудово співав, грав на скрипці, флейті, сопілці, бандурі, чудово малював; викладав піїтику і риторику у колегіумі, працював домашнім вчителем у поміщика В. Томари; працював в архівах Києво-Печерської лаври.

118-1

Учні Острійківської школи з великою увагою розглядали тогочасні книги за якими навчалися в колегіумі, зошити, прописи, фотографії, письмові прилади та одяг, який носили бурсаки, та музичні інструменти.

Також для учнів проведено заняття – бенефіс одного музейного експоната – букваря І. Федорова (репринтне видання), надрукованого у м. Львові в 1574 році. Діти дізналися, що оригінал цієї унікальної книги знаходиться у колекції українських стародруків бібліотеки Гарвардського університету. Цей Буквар складається з двох частин – азбуки й матеріалу для вправ (склади, граматичні приклади, деякі молитви). За таким букварем дітей навчали  рідної мови в тодішніх українських школах.

Всього у заході взяло участь 26 учнів.

 

 

Photo0117  Photo0116

Photo0113 Photo0111