Музейна педагогіка як інноваційна технологія євристичної освіти

25 лютого  2021 року в режимі онлайн на платформі Zoom відбулося друге заняття обласної педагогічної студії «Формування соціальної, громадянської, інформаційно-комунікативної компетентностей учнів засобами музейної педагогіки» (керівник студії – Світлана Петрівна Феофанова, учитель історії  Фастівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Фастівської міської ради).

Реформування освітньої галузі в Україні спонукає кожного сучасного педагога до пошуку нових активних форм і методів навчання. Особливого значення набуває робота обласної педагогічної студії як  одна із  форм професійного зростання вчителя. Оскільки метою педагогічної студії є зокрема й упровадження інноваційних методик музейної педагогіки під час занять історії та в позаурочній діяльності, презентування кращих педагогічних практик із цієї проблеми, керівник педагогічної студії  Світлана Феофанова використала платформу музеїв міста Фастова як нову форму пізнання  інформації, онлайн-комунікацію для вивчення теми «Українська революція. Боротьба за збереження державності в 1917-1921 роках».

Заняття розпочалося презентацією теоретичної моделі  впровадження музейної педагогіки з досвіду педагога-майстра С. П. Феофанової «Упровадження інтерактивних форм роботи музейної педагогіки під час проведення занять з історії» та «Музеї Фастівщини як освітній простір та просвітницький ресурс».

Світлана Феофанова зазначила, що для проведення засідання педагогічної студії була здійснена попередня підготовча робота в музеях Фастівщини, а саме: вивчення експозицій КЗ ФМФ «Фастівський краєзнавчий музей» та музею на колесах «Музей-вагон злуки УНР  та ЗУНР», підбір інноваційних форм і методів музейної педагогіки для вивчення теми «Українська революція. Боротьба за збереження державності в 1917-1921 роках» .

Важливим етапом підготовчої роботи стали екскурсії учнів 10 класу в музеї Фастівщини для ознайомлення старшокласників зі змістовим наповненням експозицій музеїв, використання цього матеріалу для підготовки проєктів – “Українська Центральна Рада” (1 група), “Гетьманщина” (2 група), “Директорія” (3 група), “ЗУНР” (4 група), “Соборність” (5 група).

Основна частина засідання педагогічної студії проходила в онлайн-режимі з мультимедійним супроводом навчання. Учасники розглянули питання:

У заході взяли участь:
Світлана Феофанова, учитель історії  Фастівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Фастівської міської ради, керівник педстудії;
Галина Бондаренко, учитель історії, основ правознавства та громадянської освіти Ковалівського ліцею, кандидат історичних наук;
Олена Степаніцька, науковий співробітник музею КЗ ФМФ «Фастівський краєзнавчий музей»;
Едуард Модзилевський, директор музею  «Музей-вагон злуки УНР  та ЗУНР», історик, голова Фастівського міського осередку «Просвіта» ім. Т. Г. Шевченка;
Ольга Пількевич, методист відділу музейної роботи та бібліотечної справи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор педстудії;
педагогічні працівники (учителі історії, керівники гуртків та музейні працівники) закладів освіти Київської області.

Учасники педагогічної студії отримали домашнє завдання  на платформі classroom.google.com  та щиро подякували керівнику педстудії за високий рівень організації заходу.