Відбулося перше заняття обласного майстер-класу «Упровадження музейної педагогіки як інноваційної освітньої технології в навчанні та вихованні учнів на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури та в позаурочній роботі»

еформування освітньої галузі в Україні спонукає кожного сучасного педагога до пошуку нових активних форм і методів навчання, стати агентом змін.  Сучасна музейна педагогіка в Україні розвивається на основі музейної комунікації, збагачення її змісту, упровадження нових методик, спрямування на формування світогляду, творчих здібностей особистості, патріотичної позиції дітей та учнівської молоді, сприяє її всебічному розвитку, активному пізнанню навколишнього світу. Цим зумовлена актуальність тематики майстер-класу «Упровадження музейної педагогіки як інноваційної освітньої технології в навчанні та вихованні учнів на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури та в позаурочній роботі», який відбувся 9 грудня.

Керівником обласного майстер-класу є Гриценко Надія Іванівна, учитель української мови та літератури опорного навчального закладу «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок» Вороньківської сільської ради, учитель-методист, заслужений учитель України.

Координаторами майстер-класу є Лідія Бичевська та Ольга Пількевич, методисти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

У заході взяли участь:  Григор Наталія Олександрівна, головний спеціаліст управління гуманітарного розвитку виконавчого комітету Вороньківської сільської ради; Подолинний Микола Миколайович, заступник директора з виховної роботи опорного навчального закладу «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок», також учасниками майстер-класу були 25 педагогів області.   

Із привітальним словом до учасників звернулася Ніжинська Анюта Анатоліївна, головний спеціаліст управління гуманітарного розвитку виконавчого комітету Вороньківської сільської ради.

У вступній частині обласного майстер-класу відбулася презентація опорного навчального закладу «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок» за участі директора Сергія Марченка.

На початку заняття було проведено психолого-педагогічний тренінг  «Будьмо знайомі».

Керівник обласного майстер-класу під час заняття використала платформу шкільних музеїв: Музею літератури рідного краю та Світлиці рідної мови, як нових форм пізнання інформації для висвітлення різних тем на уроках української мови і літератури.

У ході заняття з теми «Освітня діяльність музею як педагогічно організований  процес» керівник майстер-класу Надія Гриценко презентувала досвід упровадження інтерактивних форм музейної педагогіки під час проведення занять з української мови і літератури, зарубіжної літератури та розповіла про освітній простір просвітницьких ресурсів музею школи й музеїв України. Педагог-майстер зосередила увагу на основних принципах музейної педагогіки, серед яких:

  • органічний зв’язок культури й освіти;
  • інтеграція музею та школи;
  • особистісно орієнтований підхід у діяльності музею;
  • гуманістична спрямованість;
  • педагогічна доцільність.

Надія Іванівна провела оглядову екскурсію в Музеї літератури рідного краю ОНЗ «Вороньківський НВК», ознайомила присутніх із виставкою «Життя і творчість Олеся  Бердника» (до 95-річчя від дня народження поета-краянина) та провела  фрагмент уроку в класі 10 класі з теми «Пісня Зоряного Корсара».

Учасники обласного майстер-класу  працювали в пошуках нової форми комунікації музеїв у школах, нових інтерактивних підходів у впровадженні музейної педагогіки в освітній процес. 

На завершення заходу педагоги отримали творче домашнє завдання: створити змінну виставку (мінімузей, музейний куточок ) та мали змогу поставити запитання організатору заходу, обмінялися думками та ідеями стосовно виконання домашнього завдання.

Учасники майстер-класу щиро подякували Н.І. Гриценко за високий рівень організації заходу та отриманий досвід.